Ikke noget fancy, den er bare driftsikker
Mød Stephan Kristensen, medindehaver af Nr. Nebel Entreprenørforretning. Han er godt i gang med ejerskabet af sin anden Isuzu DMax.
Det begyndte egentlig for omkring syv år siden, da jeg så et sted, at Isuzu DMax var blevet kåret til Årets Pickup i Norge. Jeg læste lidt om den og blev ovebevist om,
at det var sådan én, jeg skulle have. Den har nu gået næsten 300.000 km og kører heri virksomheden endnu, og jeg selv har købt en ny udgave for knapt et år siden.
Lidt øm over den
Sådan lyder det fra Stephan Kristensen, der er medindehaver af Nr. Nebel Entreprenørforretning i det sydvestjyske, hvor hans nye Isuzu DMax er hans daglige makker i virksomheden, der beskæftiger 25-30 ansatte.
– Vi gør meget i naturgenopretning, byggemodning og kloaksepareringer. Indenfor landbrug graver vi ud til
stalde, gylletanke og siloer, siger Stephan Kristensen, der foreløbig har tilbagelagt 27.000 km i den nye D-Max, som han egentlig er lidt øm over.
3.500 kg på krogen
– Men den får alligevel lov til at tage slæbet, og ofte er det med en stor trailer på krogen. Nogle gange med en minigraver, andre gange med et læs sand eller grus. Den må jo trække 3.500 kg på krogen, og man mærker næsten ikke, at der er spændt en trailer efter, siger Stephan Kristensen.
Kun normal service
Om der da ikke er nogle minusser?
– Det synes jeg faktisk ikke. Den er jo bare robust og helt regulær. Der er jo ikke noget fancy over den, og den er bare driftsikker. I de år, hvor jeg havde min første Isuzu D-Max, fik jeg skiftet en baglygte, og det var sådan set bare det. Ellers var det kun normal service, siger Stephan Kristensen, der også købte sin Isuzu nummer to hos Jørgen Hansen Biler i Skærbæk.
– Jørgen Hansen siger, at jeg har landets flotteste D-Max, smiler Stephan Kristensen. Det kan lyde som et dumt spørgsmål at spørge, hvad Stephan Kristensen skal have
næste gang:
– Jeg tænker jo, at jeg nok beholder den her, indtil den ikke kan mere, og det er jo sikkert mange år. Men nu har jeg jo hørt, at Isuzu er på vej med en elektrisk version af D-Max, og den har jeg da tænkt mig, at jeg vil prøve. Det er jo også en af de ting, der kan reducere virksomhedens CO2-aftryk,
siger han.
